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dcat:contactPoint
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dcat:keyword
| - Arktis
- Geologie
- Geophysik
- Geology
- Aerogeophysik
- Airborne geophysics
- Anomalien des erdmagnetischen Feldes
- anomalies of the Earth’s magnetic field
- Wandel Sea
- Wandelsee
- Grönland
- Arctic
- Aeromagnetik
- Nordpolargebiet
- North Polar
- helicopter-borne /fixed-wing magnetics
- Greenland
- Lincoln Sea
- Lincolnsee
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dcat:landingPage
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dcat:theme
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dcat:distribution
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Title
| - Fixed-wing Magnetics NOGRAM I + II
- Flugzeug-Magnetik NOGRAM I + II
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Description
| - In 1998, as part of the expedition NOGRAM I (Northern Gravity, Radio Echo Sounding and Magnetics), a flight campaign was carried out over the Lincoln Sea north of Greenland with the Polar 2 aircraft (Dornier 228-100) in cooperation with the Alfred Wegener Institute Helmholtz Center for Polar and Marine Research. A second flight campaign NOGRAM II took place in 2011 with the Polar 5 (Basler BT-67) over the Wandel Sea north of Greenland. The aim of the research was the structure and architecture of the upper Earth’s crust underneath the ice-covered offshore areas of the Morris Jesup Plateau and coastal waters north of Greenland. The airborne magnetic surveys were carried out with a flight line spacing of 3 km, and control profiles were flown every 30 km. During the two expeditions, 33000 km of line data were collected (16000 km in 1998, and 17000 km in 2011).
- Im Rahmen der Expedition NOGRAM I (Northern Gravity, Radio Echo Sounding and Magnetics) wurde 1998 mit dem Flugzeug Polar 2 (Dornier 228-100) in Kooperation mit dem Alfred-Wegener-Institut Helmholtz-Zentrum für Polar- und Meeresforschung eine Befliegung über der Lincolnsee nördlich von Grönland durchgeführt. Eine zweite Befliegung NOGRAM II erfolgte 2011 mit der Polar 5 (Basler BT-67) über der Wandelsee nördlich von Grönland. Ziel der Befliegungen waren die Struktur und der Aufbau der oberen Erdkruste unter den eisbedeckten Schelfgebieten des Morris Jesup Plateaus und den Küstengebieten Nord-Grönlands. Die flugzeuggestützten magnetischen Befliegungen wurden jeweils mit einem Fluglinienabstand von 3 km durchgeführt, und alle 30 km wurden Kontrollprofile geflogen. Während der beiden Expeditionen wurden ca. 33000 km Liniendaten erfasst (16000 km in 1998, und 17000 km in 2011).
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Identifier
| - 8ca95462-0160-76bf-9c5e-865b2131afaa
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Relation
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Type
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Date Issued
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Subject
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