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| dcat:keyword | 	ArktisGeologieGeophysikGeologyAerogeophysikAirborne geophysicsAnomalien des erdmagnetischen Feldesanomalies of the Earth’s magnetic fieldWandel SeaWandelseeGrönlandArcticAeromagnetikNordpolargebietNorth Polarhelicopter-borne /fixed-wing magneticsGreenlandLincoln SeaLincolnsee | 
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| Title | 	Fixed-wing Magnetics NOGRAM I + IIFlugzeug-Magnetik NOGRAM I + II | 
| Description | 	In 1998, as part of the expedition NOGRAM I (Northern Gravity, Radio Echo Sounding and Magnetics), a flight campaign was carried out over the Lincoln Sea north of Greenland with the Polar 2 aircraft (Dornier 228-100) in cooperation with the Alfred Wegener Institute Helmholtz Center for Polar and Marine Research. A second flight campaign NOGRAM II took place in 2011 with the Polar 5 (Basler BT-67) over the Wandel Sea north of Greenland. The aim of the research was the structure and architecture of the upper Earth’s crust underneath the ice-covered offshore areas of the Morris Jesup Plateau and coastal waters north of Greenland. The airborne magnetic surveys were carried out with a flight line spacing of 3 km, and control profiles were flown every 30 km. During the two expeditions, 33000 km of line data were collected (16000 km in 1998, and 17000 km in 2011).Im Rahmen der Expedition NOGRAM I (Northern Gravity, Radio Echo Sounding and Magnetics) wurde 1998 mit dem Flugzeug Polar 2 (Dornier 228-100) in Kooperation mit dem Alfred-Wegener-Institut Helmholtz-Zentrum für Polar- und Meeresforschung eine Befliegung über der Lincolnsee nördlich von Grönland durchgeführt. Eine zweite Befliegung NOGRAM II erfolgte 2011 mit der Polar 5 (Basler BT-67) über der Wandelsee nördlich von Grönland. Ziel der Befliegungen waren die Struktur und der Aufbau der oberen Erdkruste unter den eisbedeckten Schelfgebieten des Morris Jesup Plateaus und den Küstengebieten Nord-Grönlands. Die flugzeuggestützten magnetischen Befliegungen wurden jeweils mit einem Fluglinienabstand von 3 km durchgeführt, und alle 30 km wurden Kontrollprofile geflogen. Während der beiden Expeditionen wurden ca. 33000 km Liniendaten erfasst (16000 km in 1998, und 17000 km in 2011). | 
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